دسته‌بندی نشده

5 نکته اساسی در شستشوی چادر مشکی

راهنمای جامع شستشوی چادر مشکی

یکی از بزرگترین دغدغه ها در استفاده از چادر مشکی، آلودگی و کثیف شدن چادر هست؛ مخصوصا از آنجایی که چادر سرتاسری می‌باشد در معرض کثیفی و آلودگی بیشتری قرار دارد و در بسیاری از مواقع در حالی که مشغول کارهای عادی هستیم با کشیده شدن به زمین یا جای آلوده لکه های سرسختی بر روی چادر نقش می بندند.

از طرف دیگر چادر مشکی به دلیل یک دست مشکی بودن کثیفی و آلودگی را بسیار نمایان می کند و عملا تو ذوق می زنه.

پس با توجه به 2 عامل فوق از مهم‌ترین اطلاعات مورد نیاز بانوان چادری شستشوی چادر مشکی به بهترین نحو می‌باشد.

 

بهترین روش شستشوی چادر مشکی

شستشوی چادر مشکی را هم می‌توان با ماشین لباسشویی انجام داد و هم با روش دستی با کمک مواد شوینده مختلف، اما بهترین و بی ضرر ترین روش، شستن چادر مشکی با دست و شامپو است.

شستشو با دست شاید کمی محبوبیت کمتری داشته باشه اما به شدت عمر پارچه رو افزایش میده و از طرف دیگه چادر مشکی تمیز تر و شیک تری تحویلتون میده اما خب شستشوی لکه های سرسخت با دست هم کمی زمانبر و هم سخته

شستن چادر مشکی با دست

یعنی اگه با ماشین لباسشویی بشوریم خراب میشه؟

درسته که به طور کلی به خاطر روند کاری ماشین لباسشویی امکان خراب شدن الیاف پارچه در شستشو با ماشین وجود داره اما در این زمانه واقعا شستشوی لباس اونم چادر مشکی با دست کمی دور از دسترس و سخته پس سعی می کنیم کمکتون کنیم تا با شستشو با ماشین لباسشویی هم نتیجه مطلوبی بگیرین.

 

چادر رو چطوری با ماشین لباسشویی بشورم؟

برای شستشو با ماشین لباسشویی، دمای آب را روی ۳۰ درجه تنظیم و بهتره از شامپو استفاده کنید، در درجه بعدی میتوانید از مایع ظرفشویی و دستشویی نیز استفاده کنید.

شامپویی که برای شستشوی چادر خیلی مورد استفاده است همون شامپو تخم مرغی نوستالژیه که خب انصافا چیز پرکاربردیه و چادر هم خوب تمیز می کنه، از طرف دیگه به ماشین لباسشویی هم ضرر نمیرسونه.

اگه از مایع ظرفشویی استفاده کنین هم چادر را براق تر می کنه.

 

از مواد شوینده و مشکین تاژ استفاده نکنیم؟

به طور کلی اکثر لکه‌ها با همون شامپو از بین میرن ولی خب یه وقتایی ممکنه لکه های سرسخت تری روی چادر باشن اما دقت کنین که این مواد نباید مستقیم روی چادر ریخته بشن و تا وقتی مجبور نیستید از این مواد استفاده نکنید اما در صورتی که به دلیل آلودگی زیاد نیاز به مواد شوینده بود، در درجه اول از مواد شوینده که خاصیت قلیایی کمتری دارند استفاده کنین و بعد این مواد را با آب رقیق کنید.

 

پس از شستشو چادر را چطور خشک کنیم؟

برای این منظور به راهنمای جامع خشک کردن چادر مشکی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *